Pentru cei care beau pentru a uita de ei, cercetatorii britanici au vesti neplacute. Betia poate accentua amintirile negative. Oamenii de stiinta au descoperit ca dupa cateva pahare de bautura creierul reconstituie doar fragmente dintr-o trauma suferita si o face mai dureroasa. Cercetatorii de la University College London au constatat insa ca dupa patru, cinci pahare de alcool, memoria este anihilata complet, scrie “The Daily Telegraph”. “Multi dintre cei care au trait experiente traumatizante, un accident sau un viol, si-au inecat amarul in alcool”, spune seful echipei de cercetare, James Bisby. “In premiera, aceasta cercetare ne da indicii despre influenta betiei asupra starilor noastre sufletesti ulterioare.” Astfel, consumul moderat de alcool pare sa declanseze strafulgerari ale memoriei, care nu includ insa contextul traumei traite si nu pot fi controlate, explica Bisby. In timpul cercetarii, cei aproape 50 de participanti au consumat fie alcool fie bauturi racoritoare si au fost supusi unor teste in realitatea virtuala al caror scop a fost sa determine cum sunt “stocate” in memorie experientele. Au vazut apoi un film cu accidente grave de circulatie, iar cercetatorii le-au cerut sa consemneze de cate ori le-au revenit, spontan, in memorie imagini ale accidentelor, timp de sapte zile dupa experiment.
Cum “ametim” memoria
Autorii studiului au descoperit ca “memoria contextuala” este redusa in cazul celor care resimt un nivel ridicat de stres, iar aceasta diminuare poate fi accentuata la cei care consuma cateva pahare de vin. Acestia din urma au avut mai multe momente in care si-au amintit fragmente traumatizante din film. Concluzia cercetatorilor a fost ca bautura nu este intotdeauna cea mai buna solutie pentru cei care vor sa uite de ei si de experientele traumatizante pe care le-au trait. “Cei care nu-si mai amintesc un eveniment traumatizant, asa cum se intampla atunci cand consuma cantitati insemnate de alcool, au toate sansele sa-si creeze in minte un scenariu mult mai inspaimantator decat cel real”, a spus si profesorul Valerie Curran, unul dintre autorii studiului.
Sursa: Adevarul

KissNews.ro iti trimite zilnic, pe email, cele mai noi stiri despre muzica, vedete, showbiz, lifestyle si mass-media.