In general companiile sunt reprezentate de departamente alcatuite din colegi cu interese comune. De la asta pleaca si comunicarea manageriala. Este necesara o organizare potrivita pentru a crea legaturi si nu bariere intre angajati. In acest sens va trebui sa existe si o serie de reguli, un set bine stabilit, care trebuie respectat. Mai ales acestea vor sta la baza unei afaceri de succes, asigurand totodata si un nivel de siguranta materiala avantajos. Este ideal a se merge pe aceasta idee pentru a nu tulbura in vreun fel bunul mers al business-ului.
Problema celor mai multe afaceri consta in faptul ca nu sunt prea multi la numar managerii ce constientizeaza importanta pe care o are comunicarea, una eficace de altfel. Cu atat mai putini sunt cei care reusesc sa stapaneasca arta de a o realiza corespunzator. Nu este suficient sa ne folosim de capacitatile cu care ne-am nascut, trebuie sa le dezvoltam, sa le adaptam dupa nevoi. Spre exemplu, comunicarea manageriala se refera si la capacitatea de a transmite celorlalti decizii in mod convingator si clar totodata. Acest statut se construieste insa – conteaza foarte mult maniera in care managerul comunica cu ceilalti din firma. Cand raportul sau nu este unul coerent, corect prezentat si rezultatele vor fi ca atare, acest fapt afectand si imaginea competentelor personale.
Exista mai multe stiluri de comunicare manageriala si fiecare in parte va aduce roade daca este aplicat in mod adecvat. Dintre acestea amintim cel informativ, autoritar, dinamic, de convingere, directiv.
Totul despre o comunicare eficienta
Un specialist in comunicare manageriala, precum este Ilina Sirbu, va fi de parere ca aceasta reprezinta o a sasea functie a managementului in cadrul unei organizatii. Celelalte sunt organizarea, previziunea, coordonarea, antrenarea si controlul. Aceasta este insa cea care dicteaza bunul mers al tuturor celorlalte, cea care poate defini succesul unei afaceri. Prin comunicare se construieste si totodata se valorifica imaginea unei societati. Conteaza in mare masura si modul in care se desfasoara relatiile cu clientii, dar mai ales cele cu partenerii.
Daca si tu ai o afacere si te preocupa conturarea unei imagini adecvate a acesteia, pentru a da bine pe piata, respectiv in fata partenerilor, te va interesa sa ai angajati informati, in tema legat de ce presupune aceasta. Acestia trebuie sa cunoasca anumite date despre intreprindere, pentru a putea depune eforturile necesare, apreciati fiind cum se cuvine pentru asta.
Obiectivele comunicarii manageriale sunt bine determinate, specifice pentru fiecare tip de afacere. Aceasta vizeaza norme si principii de etica, ce sunt dictate de o structura de organizare personala, alaturi de cultura specifica. Pentru a o subordona eficient raportat la obiectivele organizatiei, aceasta trebuie sa prezinte o forma si un continut adecvat. Cert este ca reprezinta un instrument fundamental in implementarea si sprijinirea strategiilor intr-o firma.
Ce trebuie sa invete un manager pentru a fi eficient? Expertii recomanda adoptarea unei strategii optime de comunicare. Aceasta se va aplica nu doar in societatea propriu zisa ci si pe plan extern. Ce inseamna asta? Managerii trebuie sa investeasca mai mult timp in comunicare pentru a viza rezultate optime. Este valabil si in ceea ce priveste deciziile pe care le iau.
Daca esti de parere ca un astfel de ajutor ar ajuta si la cresterea afacerii tale, iti recomand sa accesezi site-ul www.ilinasirbu.ro si sa te pui in tema.