Ulei de cocos rafinat vs. Ulei de cocos nerafinat: Care este diferența?

Ueiul de cocos a devenit unul dintre cele mai populare uleiuri de gătit din întreaga lume în ultimii ani și este folosit în mod tradițional ca una dintre sursele principale de grăsime din multe țări din Pacific și Asia.

Această grăsime pe bază de plante are unele proprietăți pe care nu le au alte uleiuri de gătit, cum ar fi că conține în principal grăsimi saturate, făcându-l solid la temperatura camerei, mai degrabă decât lichid.

De asemenea, conține trigliceride cu lanț mediu (MCT) și acid lauric, care pot oferi unele beneficii de ardere a grăsimilor și de protecție a inimii.

Totuși, este posibil să fiți curios cu privire la ce tip de ulei de cocos este cel mai potrivit pentru nevoile dvs.

Acest articol analizează diferențele dintre uleiul de cocos nerafinat și cel rafinat, precum și tipul care ar trebui utilizat în cazuri specifice.

Producție

Diferența majoră dintre uleiul de cocos rafinat și cel nerafinat este modul în care sunt produse, ceea ce la rândul său afectează unele dintre proprietățile lor fizice, cum ar fi aroma și punctul de fum.

Ulei de cocos nerafinat

Uneori numit ulei de cocos virgin, uleiul de cocos nerafinat este uleiul care a fost presat din miezul de nucă de cocos și care nu a mai fost supus unei prelucrări ulterioare.

Există două metode de extragere a uleiului de cocos nerafinat din nuci de cocos:

  • Uscat. Această metodă folosește o mașină pentru a scoate uleiul de cocos din carnea uscată de cocos sau copra.
  • Umed. Această tehnică implică presarea atât a laptelui de cocos, cât și a uleiului de cocos din nucile de cocos proaspete și apoi separarea celor două.

Majoritatea uleiului de cocos nerafinat este extras folosind procesul umed. Este posibil să vedeți câteva uleiuri de cocos nerafinate etichetate „presate la rece”, ceea ce înseamnă că nu a fost implicată nicio căldură în timpul extracției sale.

Uleiul de cocos nerafinat este solid la temperatura camerei și are o aromă și un miros puternic de nucă de cocos, pe care le poate conferi alimentelor care îl includ. Punctul său de fum sau temperatura la care uleiul începe să fumeze este de 350 ° F (177 ° C).

Ulei de cocos rafinat

Pe de altă parte, uleiul de cocos rafinat este supus unor prelucrări suplimentare pentru a-l face mai potrivit pentru gătit.

Începe prin presarea uleiului de cocos brut din copra. În această etapă, procesul poate fi similar cu cel al extracției uscate a uleiului de cocos nerafinat. Apoi, poate apărea unul sau mai mulți dintre pașii următori, în funcție de procesul de fabricație:

  • Degumare. Uleiul brut de nucă de cocos este amestecat cu un agent de degumare pentru a îndepărta gingiile, care pot modifica textura și calitatea uleiului. Uleiul este spălat în apă pentru a separa aceste gume de ulei.
  • Neutralizant. Apoi se adaugă hidroxid de sodiu sau leșie în ulei, care formează un săpun cu acizi grași liberi în ulei. Uleiul este apoi spălat cu apă, îndepărtând săpunul și acizii grași liberi. Acest lucru reduce riscul de râncezire, deoarece acizii grași liberi sunt predispuși la oxidare.
  • Albire. După neutralizare, uleiul este „decolorat” prin filtrarea acestuia printr-un filtru de lut activat. Nu se utilizează înălbitor în acest proces.
  • Dezodorizant. În cele din urmă, uleiul este deodorizat la căldură pentru a elimina orice miros sau gust de nucă de cocos rămas.

În timp ce uleiul de cocos rezultat este mai prelucrat, are un punct de fum mai mare de 400-450 ° F (204-232 ° C), făcându-l mai potrivit pentru gătit la temperaturi ridicate . În cea mai mare parte, este, de asemenea, fără aromă și inodor.

În plus, uleiurile de cocos rafinate și nerafinate au profiluri nutritive similare, oferind 120 de calorii de grăsime pură pe lingură (14 grame). Fiecare tip conține, de asemenea, rapoarte similare de MCT, acid lauric și grăsimi saturate și nesaturate.

Alegerea pe care să o utilizați

În cea mai mare parte, alegerea uleiului de cocos rafinat sau nerafinat este o chestiune de preferință personală. Cu toate acestea, există anumite aplicații pentru care un tip poate fi mai potrivit decât celălalt. Aici sunt cateva exemple.

Coacere

Datorită gustului și parfumului puternic al nucii de cocos nerafinat, uleiul de nucă de cocos rafinat poate fi o alegere mai bună pentru coacere. Dacă utilizați ulei de nucă de cocos rafinat, rezultatul va fi lipsit de un gust și miros de nucă de cocos care altfel ar putea intra în conflict cu aromele produsului.

Cu toate acestea, dacă preferați uleiul de cocos nerafinat și nu vă deranjează aroma, este puțin probabil ca punctul său de fum să afecteze calitatea produselor de patiserie, deoarece alimentele în sine nu vor atinge temperaturi atât de ridicate, chiar și într-un cuptor cu o capacitate mai mare de 350 ° F (177 ° C).

Indiferent, oricare tip de ulei de nucă de cocos este o alternativă vegană excelentă la unt în aplicațiile de coacere, deoarece ambele sunt solide la temperatura camerei.

Acest lucru face ca uleiul de nucă de cocos să fie ideal pentru utilizare în rețete precum biscuiți vegani sau cruste de plăcintă, în care utilizarea grăsimilor solide ajută la crearea unui produs ușor și fulgi.

Gătit

La gătit, punctul de fum mai ridicat al uleiului de cocos rafinat îl face un câștigător clar. Este ideal pentru gătitul cu căldură ridicată, cum ar fi prăjirea și saltirea.

Acest lucru vă permite să gătiți la temperaturi mai ridicate, rezultând un produs crocant, dar care nu este ars.

Totuși, puteți folosi ulei de cocos nerafinat pentru gătit, deși poate fi necesar să gătiți la o temperatură mai scăzută pentru o perioadă mai lungă de timp.

Alternativ, uleiul de avocado poate fi chiar mai potrivit pentru aplicații de gătit cu căldură ridicată, cum ar fi prăjirea la adâncime. Are un punct de fum de 483–520 ° F (253–271 ° C) și o aromă ușoară, de nucă, care este adesea un bun complement la alimentele prăjite sau sotate.

Pe de altă parte, dacă sunteți în căutarea unui ulei pentru sosuri de salată sau pentru a stropi peste mâncare pregătită, uleiul de măsline extravirgin este cea mai bună opțiune, deoarece este lichid la temperatura camerei și are un punct de fum mult mai scăzut, de doar 320 ° F (160 ° C).

Îngrijirea pielii și a părului

Mulți oameni folosesc ulei de nucă de cocos pe piele și păr ca hidratant sau balsam natural.

Deși puteți utiliza ulei de cocos rafinat pentru asta dacă mirosul soiului nerafinat vă deranjează, uleiul de cocos nerafinat poate fi o alegere mai bună, deoarece este mai puțin procesat și, prin urmare, este probabil să fie mai blând cu pielea și părul.

Nevoi dietetice

În cele din urmă, unii oameni folosesc ulei de nucă de cocos, deoarece se potrivește preferințelor lor alimentare. De exemplu, uleiul este o alegere populară pentru persoanele care au o dietă ceto cu conținut scăzut de carbohidrați, cu conținut ridicat de grăsimi, deoarece conține cantități mici de ulei MCT cu potențial de ardere a grăsimilor.

Pentru persoanele care suferă de ceto, oricare dintre tipuri este în general bună, având în vedere profilurile lor nutritive foarte similare.

Cu toate acestea, unii oameni pot fi mai preocupați de calitatea dietei decât de conținutul de macronutrienți. De exemplu, persoanele cu diete minim procesate, cum ar fi paleo sau alimentele curate, uleiul de cocos nerafinat ar fi cea mai bună opțiune, deoarece este cel mai puțin procesat.

Concluzie

În timp ce uleiul de nucă de cocos rafinat și nerafinat are în esență profiluri nutritive identice, sunt altfel remarcabil de diferite.

Uleiul de nucă de cocos rafinat are un miros și o aromă mai blândă, dar un punct de fum mai mare, în timp ce uleiul de nucă de cocos nerafinat este procesat minim cu o aromă puternică de nucă de cocos și un punct de fum mai scăzut.

În funcție de ce aveți nevoie de ulei, un tip poate fi mai potrivit pentru dvs. decât celălalt. Indiferent, datorită conținutului lor similar de nutrienți, atât uleiurile de cocos rafinate, cât și cele nerafinate sunt surse excelente de grăsime sănătoasă.